Vânzările de maşini electrice şi plug-in hibride au atins o cotă de 50% în aprilie în China şi sunt în creştere semnificativă

24 Aprilie 2024, 15:31
Redacţia PiataAuto.md
În timp ce în multe părţi ale lumii vânzările de maşini electrice sunt mai temperate acum sau chiar înregistrează scăderi semnificative, precum în Germania, în China ele continuă ritmul excepţional de creştere şi au ajuns în prima jumătate a lunii aprilie să atingă o cotă de 50% din totalul vânzărilor! Cândva, despre cote majoritate vorbeam doar cazul Norvegiei, iar acum acelaşi tipar pare să-l urmeze şi China, o piaţă imensă, unde vânzările de maşini se cifrează la circa 1 milion de unităţi pe lună.
Aşadar, în perioada 1-14 aprilie vânzările totale de automobile au constituit 516.000 unităţi în China, ceea ce reprezintă o scădere de 11% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut şi totodată o scădere de 3% faţă de luna martie. Însă din cele 516 mii unităţi vândute, 260.000 exemplare au fost maşini electrice sau plug-in hibride, statisticile Chinei punându-le în acelaşi capitol.
Asta înseamnă că maşinile cu aceste tipuri de propulsie electrificată au ajuns să cuantifice 50,3% din totalul pieţei, iar cifra de 260 mii reprezintă o creştere cu 32% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut şi cu 2% faţă de luna martie.
Deci, în timp ce piaţa scade în general, vânzările de maşini electrice şi hibride au o creştere semnificativă, crescând cu o treime faţă de anul trecut.
Iar ca să înţelegem cât de rapid au evoluat lucrurile, cu doar câţiva ani în urmă, centrul internaţional de analiză Economist Intelligence Unit estima că aceste tipuri de maşini vor cumula împreună jumătate din cota de piaţă în China în 2028 conform celui mai optimist scenariu. Şi iată că acum, în 2024, această cotă a fost atinsă, iar pe parcursul anului ea are toate şansele să se fortifice şi la cifrele cumulative anuale.
Bineînţeles, rezultatele sunt remarcabile pentru maşinile electrice şi plug-in hibride în China, dar, deoarece piaţa a scăzut per total, creşterea cotei de electrice înseamnă şi o scădere mult mai drastică decât media generală pentru maşinile cu combustie, iar aici au de suferit în primul rând producătorii germani sau japonezi care mai mizau pe vânzările acestor modele în China.
Există modele care se bucurau anterior de popularitate şi care au acum scăderi de-a dreptul dramatice în China. VW Lavida şi-a redus vânzările cu 36,4%, iar Toyota Camry cu 59,2%!
Aşadar, China, una din pieţele pe care mulţi producători auto occidentali mizau cel mai mult, e într-un proces excepţional de schimbare, atât de rapidă, încât cu siguranţă că-i ia pe nepregătite pe mulţi dintre ei, care nu au modelele potrivite pentru această piaţă pregătite. Iar timp pentru a acţiona şi a nu-şi pierde poziţia e foarte puţin. Eşecul recent al VW cu lansarea lui ID.7 în China spune foarte multe despre cât de neînţeleasă a devenit această piaţă, chiar şi pentru VW, primul producător occidental care a intrat în anii 80 pe piaţa chineză. Modelul său electric s-a dovedit a fi prea scump pentru piaţa chineză, iar obişnuita imagine de maşină germană şi suprapreţul aferent nu a mai funcţionat, astfel încât în primele zile de la lansare modelul a acumulat 300 de precomenzi, în timp ce modelele chinezeşti de top, cu preţuri şi talie comparabile, au adunat în aceeaşi perioadă între 8.000 şi 50.000 de precomenzi în cazul lui Xiaomi, cifră care în acest caz a sărit ulterior în scurt timp la peste 100.000. Deci, pe fundalul unor asemenea cifre, interesul pentru VW ID.7 e infim. Şi întrucât modelele de demult cu combustie nu se mai vând ca anterior, situaţia pentru aceşti producători se precipită tot mai mult în China.
1
2,149
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!