Mercedes a lansat noul G-Class G580 electric, care debutează cu 4 cutii de transfer şi cu un nume bizar, dar promite aceleaşi capacităţi de înaintare

24 Aprilie 2024, 12:24
Redacţia PiataAuto.md
A venit şi acel moment, prefaţat de mult timp încoace de germani, când Mercedes a lansat în sfârşit noul G-Class electric. Acesta nu mai poartă numele de EQG, aşa cum era numit prototipul aflat în dezvoltare, ci are un nume bizar de „G 580 with EQ Technology”. E greu de crezut că viitorii posesori ai modelului se vor obişnuit să-l numească vreodată cu acest nume lung şi neintuitiv.
Ei bine, noul model promite aceleaşi capacităţi de înaintare ca şi G-Class-ul original, iar pentru asta a păstrat construcţia pe cadru dur. Deci, deşi e un offroader electric, şi are nevoie de spaţiu pentru bateria sa, germanii au decis că G-Class electric nu poate un adevărat G-Class fără cadrul său dur şi l-au păstrat.
De fapt, bateria a fost integrată în spaţiul oferit de cadrul dur, fără a crea un „etaj” suplimentar în construcţia offroader-ului. Şi germanii au reuşit să integreze acolo o baterie cu o capacitate impresionantă de 116 kWh, care-i va garanta modelului o autonomie de 473 km în ciclu WLTP, deci putem vorbi de vreo 350 km în condiţii de viaţă reală, cu vreo 300 km parcurşi fără anxietatea alertelor despre nivelul prea redus al bateriei.
Noul offroader electric are 4 electromotoare, câte unul responsabil de fiecare roată, iar împreună acestea dezvoltă 432 kW putere, sau 587 CP, dar şi 1.164 Nm. Toate motoarele sunt integrate în interiorul cadrului dur, în apropiere de roţi. Fiecare electromotor e conectat printr-un reductor şi o semiaxă către roata care îi corespunde, iar acesta cuplări oarecum mai simple şi mai rudimentare decât ne-am imagina, fiind făcute un pic mai brut, ca să reziste în offroad.
Noul model oferă şi funcţia blocajelor de diferenţiale, doar că acestea sunt asigurate electronic, prin garantarea transmiterii echivalente de energie către motoarele de pe acelaşi ax sau către toate 4.
Mai mult ca atât, noul G-Class electric are şi funcţia de demultiplicator de cuplu, iar când ai 4 electromotoare, nu mai poţi plasa o singură cutie de transfer centrală, în care să încorporezi şi funcţia de demultiplicare. Iar asta a făcut ca inginerii Mercedes să folosească 4 cutii de transfer, câte una pentru fiecare roată, după o idee pe care o elaboraseră şi cei de la Rivian.
Foto: Cutie de transfer individuală pentru fiecare roată, cu reductor şi demultiplicator de cuplu, după designul Rivian

Aşadar, când se alege regimul LOW RANGE, toate 4 demultiplicatoare trec la un reductor cu raport mai mare, iar maşina obţine mai multă forţă de înaintare, reducându-şi totodată viteza. Pentru a reduce măcar niţel costurile cutiile de transfer au fost grupate central pe fiecare ax, împărţind o carcasă comună, dar care e separată în jumătate în interior, astfel încât cele două cutii nu au vreo legătură mecanică între roţile lor dinţate.
Toate astea sunt ingredientele care-i vor asigura noului model electric calităţi de trecere similare, iar pe alocuri chiar mai mari. Spre exemplu, noul G-Class electric poate traversa ape de 850 mm adâncime, cu 150 mm mai mult decât versiunile pe benzină.
Fireşte, G-Class şi-a păstrat silueta rectangulară şi proporţiile de bază, iar calandrul conturat şi iluminat va fi elementul care-l va distinge pe noul G580 electric de alte versiuni.
Bateria modului va putea fi încărcată fast charge la doar 200 kW putere, departe de parametrii de top ai industriei. Iar la o priză AC, ea acceptă doar 11 kW. Partea îmbucurătoare e că bateria e protejată de un scut de protecţie cu adevărat gros şi vital, de 26 mm grosime, care cântăreşte 57,6 kilograme, fiind produs dintr-un compus nou, cu conţinut de carbon. Dacă acest scut ar fi fost făcut din oţel, ar fi cântărit peste 170 kg. Dar prezenţa unui scut la baterie pentru un offroader e vitală, iar aici acest scut e ataşat direct de cadru, cu 50 de şuruburi.
Noul Mercedes G 580 with EQ Technology are şi un preţ pe măsură de usturător, pornind de la peste 142 mii euro în Germania. Iar versiunea de debut, cu un pachet generos de opţionale, porneşte de la 192 mii euro.
1
2,907
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!