Fiat a dezvăluit primele informaţii ale noii generaţii Panda, pe care o va aduce la Salonul Auto de la Frankfurt. Micuţa maşină de oraş este decisă să calce pe urmele de succes ale predecesorilor săi.
Fiat Panda este una din cele mai vândute maşini din segmentul său în Europa, aducând soluţii simple şi isteţe necesităţilor cotidiene. Toate sunt mai simple de la bordul lui Panda e mai simplu să parchezi, să te deplasezi, , să faci uz de spaţiul potrivit pe care îl ai la îndemână, astfel că Panda a cucerit până acum inimile a peste 6.5 milioane de proprietari.
Numele Panda înseamnă extrem de mult pentru italienii de la Fiat. În 2004, generaţia anterioară a modelului câştiga titlul de Maşină a Anului, iar în 1986 Panda era prima maşină compactă dotată cu un motor diesel. De asemenea, versiunea sa cu tracţiune 4x4, a fost primul vehicul de oraş care a ajuns la tabăra high-tech de pe muntele Everest, la 5,200 metri altitudine, în 2004.
Dată fiind moştenirea pe care trebuie să o onoreze, e cu atât mai interesant să aruncăm o privire asupra noii generaţii Panda. Modelul a crescut în dimensiuni cu doar câţiva centimetri, măsurând acum 3.65 metri lungime, 1.64 metri lăţime şi 1.55 metri înălţime, păstrând proporţiile predecesorului său.
Designul noii Panda aduce o uşoară evoluţie, pentru ca maşinuţa să fie din nou în pas cu timpul, însă păstrează neatins caracterul de simplitate şi bună dispoziţie. Sub capotă, însă, şi-au făcut loc cele mai noi propulsoare ale grupului Fiat, dezvoltate între timp. Vorbim, desigur, despre noul motor TwinAir în 2 cilindri, de 0.9 litri, care va fi disponibil în două versiuni de putere de 65 CP (aspirat natural) şi 85 CP (în versiune turboaspirată). Ambele propulsoare vor fi dotate cu sistem Start/Stop, fapt care le va reduce semnificativ media emisiilor şi a consumului. Un ultim propulsor pe benzină din gama noii Panda va fi cel de 1.2 litri Fire, de 69 CP.
Amatorii propulsoarelor diesel vor putea alege motorul Multijet de 1.3 litri, care dezvoltă 75 CP, şi care este de asemenea echipat cu sistem Start/Stop. Iar pentru cei care nu se vor mulţumi nici cu eficienţa unui diesel, noua Panda va mai fi disponibilă cu două motorizări bivalente. Una din ele 0.9 TwinAir Turbo Natural Power este capabilă să ruleze atât pe benzină, cât şi pe gaz natural comprimat şi dezvoltă 80 CP, în timp ce cealaltă 1.2 EasyPower poate rula pe benzină sau pe gaz petrolier lichefiat LPG, şi dezvoltă 69 CP.
Producţia noii generaţii Panda va începe în cel de-al patrulea trimestru al acestui an.