Şi Porsche 911 devine hibrid, premiera noului model urmând să aibă loc în curând, după 5 milioane km de teste

13 Mai 2024, 13:56
Redacţia PiataAuto.md
Şi Porsche 911, etalonul absolut al plăcerii puritane pentru condus şi performanţei echilibrate cu mare grilă la distribuţia fizică a greutăţii şi masa totală, devine acum hibrid. Pentru prima dată în 61 de ani de istorie a modelului, acest model va primi o versiune hibridă, care promite să fie mai rapidă datorită propulsiei electrice ce o va asista. Prin urmare, şi Porsche 911 se alătură tendinţei de a transforma modelele performante în unele hibride, la fel cum o face acum Mercedes-AMG, cum a făcut BMW cu XM, şi mai nou chiar şi Lamborghini cu Revuelto V12.
Toate aceste maşini, însă, devin mult mai grele după această hibridizare şi chiar dacă au mulţi cai-putere în pus, per total performanţa rămâne cam aceeaşi, lăsându-ne să ne întrebăm la ce bun mai e necesară această hibridizare cu baterii şi electromotoare grele, dacă la final performanţa e echivalentă în cifre şi mai mediocră în senzaţii din cauza greutăţii mari? Ei bine, Porsche promite să devieze de la această regulă şi să livreze mai multă performanţă cu noul 911 hybrid.
Mai exact, Porsche a anunţat că noul 911 hybrid a reuşit să parcurgă circuitul Nurburgring în 7 minute 16,934 secunde, menţionând că asta e cu 8,7 secunde mai rapid decât predecesorul moral al acestuia, fără a specifica la ce versiune se referă, însă deducţiile cifrice par să indice asupra modelului focusat spre circuit 911 GT3 RS. Totuşi, cifra anunţată acum pentru 911 hybrid îl califică şi cu o secundă mai rapid decât 911 Turbo S, care a avut nevoie de 7 minute 17,3 secunde pentru a parcurge Nurburgring-ul. Maşina hibridă de acum a fost echipată cu anvelope standard şi cu un spoiler opţional, disponibil pentru oricine şi-l doreşte.
Porsche n-a dezvăluit foarte multe detalii despre configuraţia noului său sistem de propulsie hibridă pentru 911, dar producătorul german are experienţa mai multor tipuri de sisteme, atât de pe modelele civile de serie, cât şi cele destinate circuitului, care folosesc şi condensatoare mari, capabile să-şi descarce instantaneu energia către electromotoare, pentru ghionturi de putere la ieşirea din viraje.
Avantajul acestui sistem ar putea fi în greutatea mai mică şi capacitatea de oferi un boost mai mare de putere, însă doar pe termen scurt, cea ce ar face ca acel surplus de putere să fie disponibil fără consecvenţă, iar asta n-ar fi tocmai potrivit pentru un 911. Totuşi, dată fiind dorinţa de a nu transforma 911 într-o maşină prea grea, credem că Porsche va opta pentru o combinaţie dintre condensatoare şi baterii mai clasice, dar cu capacitate de a livra putere mare.
Porsche n-a anunţat nici câte electromotoare va conţine sistemul hibrid al lui 911, aceste picanterii urmând a fi dezvăluite la 28 mai, când modelul va fi prezentat oficial de Porsche.
Însă Porsche ne asigură că noul 911 hybrid a trecut prin cele mai riguroase teste pe care ni le putem imagina, pe o distanţă de 5 milioane de kilometri în total, în cele mai diverse condiţii de climă, de la căldurile din Dubai şi întreg orientul mijlociu, până la frigurile arctice.
Totuşi, asta înseamnă că rămân tot mai puţine maşini performante şi create pentru pasiune în lume, care să păstreze doar un motor cu combustie, fără electromotoare ajutătoare. Desigur, Porsche 911 va avea o perioadă şi asemenea versiuni, non-hibride, însă odată ce acest pas a fost făcut, e clar că într-un viitor mai îndepărtat propulsia hibridă va cuprinde cam toată gama lui 911. Iar atunci cu siguranţă tuturor ni se va face un dor nespus de maşinile simple de cândva, cu motoare răcite cu aer, apoi şi din cele răcite cu apă, dar fără electromotoare şi baterii. Acum e momentul, deci, de cumpărat asemenea maşini puritane, care au mai rămas în lume.
1
1,168
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!