MINI John Cooper Works Coupe Endurance MINI-soluţia pentru cursa de 24 ore de pe Nürburgring
GALERIE FOTO (11 IMAGINI)
Cu doar câteva zile în urmă vă anunţam despre lansarea noului MINI Coupe, şi acum suntem nevoiţi să aducem din nou în vizor noul MINI-model, de această dată într-o formă mult mai condimentată. E clar, MINI are sportul în ADN-ul său, că nu degeaba a triumfat ani buni în raliu, însă acum MINI-maşinuţa cu două uşi se aruncă în liga celor mari şi grei şi vine pe Nurburgring, în cea mai solicitantă cursă de anduranţă de 24 de ore!
MINI Coupe se vrea cu tot dinaninsul botezat în foc, în iadul verde, ori anume asta e porecla Nurburgring-ului. Cursa de 24 de ore va avea loc în acest week-end, iar fanii mărcii vor avea ocazia să se delecteze cu performanţele excelente ale maşinuţei. Senzaţia de go-kart, atât de specifică modelelor MINI, şi prezentă într-o doză şi mai mare pe noul MINI Coupe, datorită centrului de greutate mai coborât, pare a fi un ingredient perfect pentru o evoluţie surprinzătoare a MINI-nebunei maşinuţe.
Inginerii au mai ajustat un pic maşinuţa, pentru a o pregăti de cursă. În primul rând, au umblat la motorul de 1.6 litri, turboaspirat. Dacă pe versiunea de serie John Cooper Works acesta livrează 211 CP, atunci bolidul de pe Nurburgring a fost adus la o putere de aproximativ 250 CP (nici inginerii nu au avut timp pentru măsurători exacte). Funcţia overboost oferă, pentru intervale scurte, un cuplu de până la 330 Nm, iar viteza maximă atinsă de exemplarul participant depăşeşte 240 km/h.
Inginerii nu puteau să nu umble şi la suspensii. Aceştia au montat amortizoare auto-adaptive, cu setări puternice spre performanţa de curse. De ce nu au optat pentru o întărire extremă a amortizoarelor şi atât? Probabil, pentru că Nurburgring-ul are zeci de denivelări bruşte, la trecerea cărora maşina sare efectiv în aer, iar cursa prea mică a suspensiei poate însemna clipe în plus cu zero aderenţă.
Desigur, MINI-ul de cursă a scăpat de toate elementele fandosite, precum scaune, duşumea, sau tapiţerie, astfel încât a ajuns să cântărească doar 975 kg. Şi, deoarece într-o competiţie fiecare oprire pentru alimentare înseamnă timp irosit, cei de la MINI i-au montat bolidului un rezervor de 100 litri.
Cât priveşte design-ul şi desenarea exteriorului Vă lăsăm pur şi simplu să Vă delectaţi cu imaginile galeriei foto. Nouă ne plac la nebunie!