Mercedes-Benz, împreună cu divizia sa de performanţă AMG, dezvăluie o nouă maşină de vis: SLS AMG Roadster. Modelul combină plăcerea condusului într-o decapotabilă cu performanţa fără compromis şi tehnologiile de ultimă oră.
Structura caroseriei este realizată din aluminiu, iar propulsorul V8 AMG de 6.2 litri poate dezvolta o putere de până la 571 CP. Şi cuplu maxim este imens: acesta ajunge până la 650 Nm. Cutia de viteze cu şapte trepte şi dublu ambreiaj este amplasată în apropierea axului spate, pentru o mai bună distribuţie a greutăţii între punţi.
SLS AMG este un roadster în sensul clasic al cuvântului. Acesta vine cu plafon din material textil, care poate fi închis sau deschis prin acţionarea unui buton, la viteze de până la 50 km/h. Deşi proporţiile roadsterului au rămas identice cu cele ale coupe-ului SLS AMG, în mod evident deschiderea gullwing a uşilor nu a putut fi păstrată, astfel încât portierele lui SLS AMG Roadster se deschid în mod clasic.
Noul roadster german vine şi cu opţiunea unei suspensii adaptive AMG RIDE CONTROL, care îşi poate modifica forţa de răspuns, imprimând astfel maşinii un comportament mai sportiv, sau dimpotrivă, unul axat spre confort. În interior SLS AMG vrea să amintească de cockpit-ul unui avion, însă aduce şi elemente specifice doar lumii sporturilor cu motor. Astfel, aici există un sistem media curios, numit AMG Performance Media, care, pe lângă sunetul Bang & Olufsen, poate afişa indicatoare precum acceleraţia lineară şi cea laterală, puterea efectivă a motorului în timp real, cuplul efectiv, de asemenea în regim real, sau chiar timpul de acceleraţie de la 0 la 100 km/h.
Inginerii germani au avut multă bătaie de cap pentru a-i asigura noului model un consum minim, pentru a se încadra în normele Euro 5. Astfel, cilindrii motorului sunt realizaţi din material cu grad scăzut de rezistenţă la fricţiune, iar generatorul motorului a primit un sistem de gestiune inteligent. În momentele de funcţionări de lungă durată a motorului, pentru încărcarea bateriei este folosită energia cinetică, în loc de a fi pierdută sau dispersată prin generare de căldură. În aceste perioade, generatorul este deconectat, reducând astfel sarcina asupra motorului. De asemenea, SLS AMG a fost dotat cu un sistem catalic complex pentru a reduce şi neutraliza emisiile. În rezultat, noul SLS AMG Roadtser indică un consum mixt de 13.2 litri/100 km, iar emisiile de CO2 se cifrează la nivelul de 308 g/km.
Noul roadster Mercedes-Benz va fi asamblat la cea mai mare uzină a producătorului, în Sindelfingen. Motorul de 6.2 litri vine direct din atelierele AMG din Affalterbach, unde este construit după principiul un om, un motor.
Noul SLS AMG Roadster poate fi comandat începând cu 1 iunie, iar primii clienţi îşi vor primi maşinile în toamna acestui an. Preţul de start, anunţat pentru Germania, constituie 195,160 Euro.